designer toont jurk geïnspireerd door Cecil dood van de leeuw in afrika fashion week

o-MARY-MARTIN-LONDON-570


(Foto via internet)

de dood van Cecil de leeuw leidde tot een reactie over de hele wereld, met beroemdheden zoals Cara Delevingne en Ian Somerhalder uiting geven aan hun verontwaardiging via social media.

en ze waren niet de enigen rouw Cecil - modeontwerpster Mary Martin was zo ontroerd door de tragedie, dat ze besloot om een jurk geïnspireerd door de dood van de leeuw te creëren.

"Toen ik zag dat de leeuw op de tv was ik diep diep geschokt," martin vertelde BBC World Service. "Dus eigenlijk, ik ging in mijn kamer en omdat hij dood was ik dacht dat ik een jurk in het zwart te maken aan de dood van de leeuw te vertegenwoordigen."

de handgemaakte jurk is gemaakt van sparkly zwarte stof en is voorzien van lagen van zwarte tule aan de top, om de manen van de leeuw vertegenwoordigen.

"Verschillende texturen van tule die ik om de jurk te hebben bevestigd. De achterkant heeft de zachtheid en de fijnheid van het lichaam van de leeuw gekregen", zegt Martin.

de jurk, die martin twee weken "dag en nacht" namen te creëren, werd getoond op de vijfde jaarlijkse Africa Fashion Week in Londen, waar de opkomende en gevestigde ontwerpers presenteren hun werk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!