De tienermeisje coders geholpen het ontwerpen van een Zac Posen jurk

08-zac-posen-code.w245.h368


(foto via internet)
presley ann / patrick McMullan

"Ik mis mijn eerste ap natuurkunde klas om hier te zijn. Ik vertelde mijn leraar was voor een modeshow. Hij was net zoiets als uhhhh, "17-jarige Brianna Genova vertelde me terwijl die foto's met haar vrienden bij de Zac door Zac Posen Toon vandaag. voor zover spijbelen gaat, dit was eigenlijk een nobele reden om de eerste officiële dag van de klas missen. Genova, die zeven weken doorgebracht mastering code bij meisjes die deze zomer te coderen, was één van de tiener meisjes die aan de algemene technologie die de laatste blik op Posen de show van vandaag aangedreven bijgedragen.

in combinatie met Google's gemaakt met de code-programma, Zac Posen, en diverse andere code academies in de stad, als meisjes nv, werden de meisjes variërend 11-18 in de gelegenheid om samen te werken op een mode-tech project. met behulp van technologie ontwikkeld door maddey maxey, de eerste mode-georiënteerde Peter Thiel collega-studenten kunnen inloggen op gemaakt met de code en selecteer een mysterieuze led-based project. ze hadden een dag om de nodige vaardigheden onder de knie, en volledig zijn en hun werk in te zenden.

de meisjes had geen idee wat ze bijdragen aan, maar waren enorm enthousiast te vinden dat ze hadden geholpen het ontwerpen van een verrassend aantrekkelijke stuk van draagbare technologie: een jurk die Posen inspiratie (los angeles stadslichten op Sunset Boulevard) met hun codering vaardigheden gecombineerd. en, bonus: niet alleen hebben ze een hand in het ontwerpen van de led patronen hebben, maar verschillende gelukkige studenten kregen om de show bij te wonen en getuige van het moment waarop Coco Rocha slenterde langs de baan in de jurk ze hadden bijgedragen aan het ontstaan.

"Dit was eenvoudig in vergelijking met wat we hadden om de hele zomer te doen," grapte Aviva Wong, een 17-jarige in dezelfde meisjes die code klasse.

veel van deze meisjes overwegen coderende deel van de noodzakelijke toolkit, en waren niet geïntimideerd door leren. "Mensen denken codering geluid zo hard. i soort deed ook. maar ik vond dat de codering is niet zo moeilijk! het is net als wiskunde of Engels, hoef je alleen maar om het te leren, "zei Jenny Zeng.

"En," voegde wong, "er zijn zoveel gebieden waar de codering relevant is. ik kan zo veel dingen te doen. "

"Ik heb nooit overwogen mode en codering, hoewel," voegde een ander meisje. "Als codering blijft een deel van de mode - en ik denk dat het - ik zou helemaal doen. Ik had nooit gedacht dat ik was creatief genoeg. "

aanwezigen leken het erover eens dat de vraag was niet of de meisjes moeten leren om code, maar waar ze hun vaardigheden moeten nemen als ze eenmaal hen ontwikkeld. new york first lady Chirlane McCray, die zegt dat haar eigen codering vaardigheden zijn "vrij goed", zei: "Er is zo veel potentieel hier. ze konden voelen. ze kijken klaar om de code meer af te gaan en."

voor zijn deel, Posen zei dat hij wilde dat zijn ontwerp op te treden als een showcase voor de "magische mogelijkheid van jonge vrouwen creativiteit." hij samen met google omdat hij wil helpen inspireren meisjes om mee te doen met tech. "Het is gek dat er zo'n verschil" tussen mannen en vrouwen in tech, zei hij.

na een gesprek met een aantal van de jonge vrouwen in opkomst, het klinkt als dat verschil zou kunnen krimpen. "Er zijn zo veel programma's die zijn inspirerende meisjes coders geworden. in de komende 10 jaar worden meisjes gaan domineren. ik ben zo goed met dat, "zei genova.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!