SLCC modestudenten kleden vrouwelijke veteranen

gI_91726_GritToGlamourVeteransFashion096

(foto via internet)
salt lake community college Fashion Institute student charlie Fratto ontwierp de hier getoonde voor luchtmacht hogere vlieger amanda turner als onderdeel van de jurk "gruis naar glamour: strijder aan de vrouw" mode

van een 23-jarige soldaat om een 84-jarige Koreaanse Oorlog dierenarts, 15 vrouwelijke veteranen uit alle takken van de militaire onlangs werden getrakteerd op nieuwe op maat gemaakte jurken gemaakt door studenten van salt lake community college's Fashion Institute. in de erkenning van veteranen dag werden de toga gemodelleerd door de dierenartsen tijdens de jaarlijkse vrouwen veteranen viering, met de "gruis naar glamour: krijger vrouw" modeshow in Zions bank in Salt Lake City. SLCC studenten heeft ook haar en make-up diensten voor de veteranen en de organisatie van de modeshow.

ontwerp student charlie Fratto, 22, maakte een jurk voor luchtmacht hogere vlieger amanda turner, die heeft gewerkt met gewonde soldaten in fort Sam Houston in San Antonio. "Als een veteraan," zegt ze, "betekent de intensivering van de oproep aan degenen die hebben gediend en bood hun leven voor dit land eren." Fratto ontworpen turner's vloer lengte gouden jurk met wijde mouwen en een hoge halslijn. alle veteranen in staat waren om de jurken die ze droegen in de modeshow te houden.

"Gelijk toen Mojdeh (Sakaki, SLCC Fashion Institute directeur) vertelde ons over het project, heb ik niet aarzelen een seconde," Fratto gezegd. "Ik was als, ja, meld mij aan-ik wil om dit te doen. als ik mijn talenten kan gebruiken om te zeggen 'dank u wel', dan maakt me zo blij. "

Fratto zei Turner, een 25-jarige moeder, stond hem te ontwerpen met behulp van zijn "esthetische" met een oog naar de afbouw van een sterke, zelfverzekerde vrouw. Hij was dankbaar voor de ervaring van het werken rechtstreeks met een "cliënt" in een real-world omgeving buiten het klaslokaal omgeving. "Ze zo'n geweldige sport over alles was," Fratto gezegd.

"Het bleek absoluut mooi, maar ze voelt ook goed in de kleding-en zolang ze voelt mooi, dan ben ik tevreden."

sakaki vertelde veteranen dat studenten werkten lange uren vrijwilligerswerk aan de jurken te maken. "Ik waardeer de kans voor onze studenten in staat zijn om u te dienen," zei ze. "U ons land hebben gediend, en zijn we in staat om terug te geven aan u een beetje geweest." Sakaki zei elke jurk duurde zes of zeven hulpstukken om het precies goed te krijgen. "Ik ben erg trots op hen," voegde ze eraan toe. "Ik ben er trots op dat ze wilde geven, dat ze wilden om een verschil te maken. en zo mooi als deze dames zijn aan de binnenkant, kunnen we zien dat ze mooi zijn aan de buitenkant ook. "

SLCC president deneece g. huftalin eerder op de avond zei schoonheid is meer dan wat we zien in de spiegel. "De vrouwelijke veteranen hier vanavond vertegenwoordigen de bijna 15 procent van de actieve dienst militaire leden die vrouwen, en de bevolking van vrouwelijke veteranen groeit nog elke dag", huftalin gezegd. "Dappere, moedige vrouwen zijn vandaag de dag bereiken enkele van de hoogste niveaus van commando in het leger, het weven van wat ik zou omschrijven als een unieke hybride van schoonheid in het hele weefsel van onze mannen gedomineerde strijdkrachten."

salt lake community college is een geaccrediteerde, student gericht, uitgebreide community college voldoet aan de uiteenlopende behoeften van het zoutmeer gemeenschap. thuishaven van meer dan 60.000 studenten per jaar, het college is Utah's toonaangevende leverancier van het personeelsbestand ontwikkelingsprogramma's. SLCC is ook de grootste leverancier van instromers tot vier jaar instellingen Utah en een vaste plant top 10 college op nationaal niveau voor de totale universitair diploma uitgereikt. het college is de enige aanbieder van toegepaste technologie cursussen in de Salt Lake gebied, met meerdere locaties, een ecampus, en bijna 1000 voortgezet onderwijs locaties verspreid over de vallei zoutmeer.

persoonlijke aandacht van een uitstekende faculteit staat voorop bij het college, dat een gemiddelde groepsgrootte van 20 onderhoudt.