modepolitie diep in miss sa's jurk

1260978_1035654

(foto via internet)
gemaakt van koper, goud en leer, de jurk vertegenwoordigt het land van de bodemschatten.

de schoonheidskoningin gisteren onthulde de r100000 kledingstuk dat ze zal worden presentatie op de Miss World-verkiezing volgende maand in China.

zelfbenoemde fashion critici zou kunnen opgelucht dat er geen struisvogelveren, tribal kettingen of het imago van Nelson Mandela op het lijfje. maar anderen zullen teleurgesteld dat de jurk heeft geen spoor helemaal van Zuid-Afrika op het zijn. tenzij je weet dat het verhaal.

designer casper bosman enige opdracht was "Afrikaanse godin".

het dragen van het kledingstuk gisteren, Laurie belichaamd felheid. ze zei dat ze voelde "als een godin" in het ensemble.

"Het is zeer uitgebreid. We willen de mensen over te praten en te kijken naar het voor een zeer lange tijd te hebben," zei ze.

vorig jaar, Rolene Strauss gegolfde veren, letterlijk en figuurlijk, toen ze trok een gouden en paarse struisvogel veren hoofddeksel, als onderdeel van haar nationale klederdracht.

maar ze ging op de Miss World kroon, zodat de huidige Miss Zuid-Afrika kritiek zo goed karma moeten verwelkomen winnen.

de tijden benoemd tot ad-hoc "modepolitie" paneel en dit is wat ze te zeggen had:

stylist filipe Mazibuko:. "het is zeer modern, maar ziet eruit als een 1920 kan-kan kleden het is cool om de nationale mineralen te gebruiken, maar toen ik keek ernaar ik dacht van The Great Gatsby.

"vorig jaar, de nationale jurk had tribale esthetiek die heel herkenbaar waren. voor mij is het een ja in termen van moderniteit en een nay in termen van culturele verwijzing naar die Zuid-Afrika missen."

Aspasia Karras, voormalig redacteur van Marie Claire: "het lijkt op een kruising tussen een valkyrie en kwal: Warrior Princess, maar niet staren, want je zal veranderen in steen.

"gezien de stand van de mijnindustrie in Zuid-Afrika op het moment, misschien is dit een visuele weergave van wishful thinking."

trendwatcher Nicola Cooper: "Ik vind de jurk heel onopvallend zijn als je niet had verteld me dat het was voor Miss Zuid-Afrika zou ik niet weten..

"ondanks de metallics, met name koper, trending voor 2016, ik voel het korset lijfje en structuur zijn zeer gedateerd. Miss Zuid-Afrika moet vers en op trend en deze jurk is geen van beide."